Stiri / acum 15 ani

Dragon Age

Unul dintre cele mai asteptate RPG-uri a anului 2006 este Dragon Age facut de canadienii de la Bioware. Pana acuma sunt foarte putine informatii legate de acest joc, producatorii preferand sa ne produca o mare supriza la lansare. Dragon Age se vrea succesorul spiritual al tuturor rpg-urilor facute de Bioware, si care spun ei, va revolutiona cu totul acest gen de joc. Pentru prima data intr-un joc vom putea alege de unde incepe povestea jocului: de la un barbar pierdut in lume, de la un print tradat si exilat in cautare de razbunare, de la un vrajitor in cautarea cunoasterii.

Toate aceste "background-uri", cum le numesc producatorii, vor avea o influenta majora asupra povestii jocului astfel incat vor fii diferite evenimente, quest-uri, locatii, toate in functie de alegerile pe care le face jucatorul de-a lungul a mai mult de 40-50 ore de joc. Povestea din Dragon Age se petrece intr-un univers total nou, conceput si gandit in totalitate de cei de la Bioware: cu peste 5000 de ani de istorie in spate, cu nenumartate natiuni si regate, factiuni si razboaie.

Si da, va exista party, dupa ce vom crea caracterul principal in functie de sex, rasa, clasa, abilitati sau vraji, vom avea party! Vom explora Dragon Age cu un party format din sase membri, dintr-o perspectiva gen Kotor, iar cand vor incepe luptele se va trece la un "tactical view", gen Baldur's Gate 2 in care totul va fii real-time dar cu posibilitatea de-a apasa "pause" si a trimite comenzi tutoror membrilor party-ului. A.I.-ul va fii pe masura pentru ca membrii party-ului sa se descurce si singuri, acest lucru fiind mai mult decat necesar, producatorii anuntand batalii epice, uneori contra mai multor zeci de adversari deodata.

Deasemenea intercatiunea dintre membrii party-ului si jucator va fii mai complexa ca niciodata: se vor forma prieteni, rivalitati, mari iubiri si pasiuni. Un sistem mult asemanator cu cel intalnit la Kotor 2 dar de data asta mult mai bine pus la punct si mai complex. Totodata jocul are si o parte de multiplayer, putand fii jucat in modul cooperativ in stilul party-play din Baldur's Gate, dar aici cu un story mult diferit fata de cel intalnit in singleplayer. Mergand pe aceeasi directie ca in trecut, Bioware mai promite pentru Dragon Age un toolset si un game client, similare celor intalnite la Neverwinter Nights. Evident cu toolest-ul fanii vor putea crea module, adica alte noi aventuri pentru Dragon Age, iar cu game clientul se va putea juca online.

Legat de detaliile tehnice: programatorii de la Bioware spun ca au invatat multe din lucrul la engine-urile anterioare: Infinity, Aurora, Odyssey; si promit un engine 3D complet nou denumit: BioWare Dragon Age Engine, care va fii perfect pentru acest joc. Jucatorul va avea nenumarate optiuni pentru setarea camerei si a zoom-ului pentru a avea parte de cea mai placuta experienta de joc. Si inca un lucru bun: Dragon Age va avea full speach, producatorul angajand nenumarati actori pentru a da viata diferitelor personaje din joc. Deci toate bune si frumoase, iar daca Dragon Age se va ridica sau nu la limita asteptarilor ramane de vazut in anul ce urmeaza. Din pacate jocul inca nu are un publisher si deci nici o data de lansare foarte sigura, dar din ultimele interviuri date de cei de la Bioware am aflat ca jocul se afla in fazele terminale ale productiei.