Final Fantasy XI: Treasures of Aht Urhgan
Se pare ca seria Final Fantasy nu se va sfarsi niciodata, tot timpul apar jocuri cu acest nume, atat RPG-uri cat si MMORPG-uri. Si lumea se pare ca inca le mai joaca cu aceasi placere de pana acum. Partea frumoasa este ca acest MMORPG de la Square Enix a reusit sa reuneasca utilizatorii PC-ului cu cei al Xbox-ului intr-o singura lume virtuala.
Treasures of Aht Urhgan va introduce aproximativ acelasi numar de zone noi introduse de Chains of Promathia acum ceva timp, deci jucatorii se pot astepta la o gramada de zone noi de explorat, questuri, monstrii si altele. Pentru unele zone noi nu e nevoie de "level cap" adica orice jucator le poate accesa indiferent de nivelul sau, dar pentru altele exista acest "level cap" Legatura intre Chains of Promathia si Treasures of Aht Urhgan se face prin orasul Mhaura. In aceasta zona trebuie indeplinite anumite misiuni inainte ca noile zone sa fie accesibile jucatorilor. In acest expansion exista doua moduri de gameplay: Assault si Besieged.
Assault se refera la faptul ca jucatorii de level 50-75 se pot organiza in party-uri de cate 3 pana la 6 caractere sa indeplineasca diferite misiuni. Indeplinirea uneia din misiuni aduce cu sine castigarea unor Assault Points pe care jucatorul le poate oferii in oras in schimbul item-urilor, experientei sau banilor. Cu cat reusesti mai multe misiuni de acest gen cu atat caracterul va creste in rangul de Mercenar, avand astfel posibilitatea de obtinere a mai multor quest-uri si item-uri. Modul Besieged se refera la apararea unui oras sub asediu de catre bestii si talhari. Cand un oras e atacat toti cei din oras intra automat in pozitie de aparare si sunt nevoiti sa lupte cu atacatorii. Partea buna este ca, in cazul mortii nu se aplica penalizarea de experienta. Chiar daca nu castigi experienta in timpul atacului castigi alt gen de experienta care iti deschide calea catre noi quest-uri sau item-uri.
Treasures of Aht Urhgan aduce in joc 3 clase noi: Blue Mage, Corsair si Puppetmaster. Blue Mage-ul are abilitatea de a invata din skill-urile inamicilor si de a intoarce atacurile creaturilor asupra lor. Practic ca sa inveti un skill de la inamic trebuie sa supravietuiesti in primul rand luptei si sa ai nivelul de experienta necesar. Corsair va fi o clasa bazata pe atacul de la distanta cu ajutorul armelor de foc, ceva in genul unui pirat. Clasa dispune de generare random de numere incercand sa nimereasca un numar cat mai apropiat de 11, astfel oferind bonus-uri membrilor din party. Spre exemplu pentru fighteri ofera double atack bonus, pentru magi magic atack bonus, iar pentru hoti critical hit bonus si asa mai departe. Cu cat numarul generat e mai aproape de 11 cu atat efectul Buff-ului e mai mare. S-a precizat ca atacurile Corsair-ului vor avea un efect de Debuff, deci in concluzie Corsair-ul e folosit ca o clasa suport foarte utila in party-uri. Puppetmaster-ul e ceva in genul unui necromancer, capabil sa aiba o creatura cu el care il ajuta in aventuri.
Absolut toti jucatorii se vor bucura de unele noutati aduse de expansion. Spre exemplu jucatorul va fi capabil sa-si creasca propriul Chocobo, iar cand acesta e pregatit poate fi inscris in curse, in cazul in care castiga competitia, detinatorul animalului catiga premii. Ca alte noutati amintesc ca s-a marit inventarul cu 30-50 de sloturi in total si s-a adaugat un Colosseum unde se vor duela diferite creaturi pe care jucatorii vor paria bani multi.
Acest expansion aduce destul de multe noutati in lume Final Fantasy si ramane un joc inca jucat de multa lume. Ar trebui sa fie lansat in Aprilie 2006.