Hero's Journey
La expozitia E3 din acest an, Simulatronic a aparut pe piata MMORPG-urilor cu o mare surpriza intitulata Hero's Journey. Daca nu stiati Simulatronic este un mare developer de MUD-uri. Acum s-a hotarat sa atace piata jocurilor pe PC cu un MMORPG facut in stilul lor si din experienta personala cred ca daca au facut MUD-uri cu siguranta MMO-ul lor are multe elemente care nu se gasesc in nici un alt joc de acest gen.
Jocul incearca sa revolutioneze genul MMORPG intr-un stil mare. Nu prin grafica superba, sau interfata de creeare a personajului, care tin sa precizez ca e customizabila in totalitate (aditional mai pot fi adaugate cicatrici, deformari si alte trasaturi fizice ciudate), ci prin modul in care a fost creeata lumea in care se desfasoara actiunea si actiunea in sine. Jocul pleaca de la premiza ca 2 caractere create sa nu arate deloc la fel nici daca te straduiesti sa le faci asemanatoare. Totodata jocul mai are item-uri customizate pentru fiecare caracter, pentru ca acesta sa fie cu desavarsire unic in taram.
Un lucru intradevar inovator este faptul ca Hero's Journey este alacatuit din mai multe lumi create de GM-ul care are si grija de ea, iar lumea la randul ei din mai multe taramuri. Hero's Journey vrea sa fie un joc intr-o continua transformare, o evolutie dinamica. Din punct de vedere al modului de lupta vor fi prezente cele click-and-wait, dar cu unele imbunatatiri cum ar fi miscarea mouse-ului pentru modificarea efectului unui atac sau a unei magii. Spre exemplu cu ajutorul mouse-ului un fire wall castat poate arata in mai multe feluri: linie dreapta, cerc sau coloana inalta de foc.
Sa spunem cate ceva si despre clasele existente in joc. Sunt 9 clase la numar: Bard (clasa suport/atac de la distanta), Cleric (clasa suport/atac corp la corp), Healer (numai clasa suport), Wizard (atac de la distanta), Necromancer (atac de la distanta/clasa suport), Ranger (atac de la distanta/atac corp la corp), Warrior (atac corp la corp), Gearknight (atac corp la corp/control-atac distanta), Rogue (atac corp la corp/control-clasa suport).
Bardul este o clasa ce se bazeaza pe moral si charm. Poate fi transformat in Bard-Rogue sau Bard-Warrior sau chiar Bard-Ranger. Sunt diplomatii jocului avand acces la skill-uri din categoriile Demoralize (afecteaza moralul oponentului), Charm (converteste personaje sa lupte alaturi de el), Resonate (reflecta damage-ul primit) sau Lullaby (iti adormi oponentii). Mai are acces si la abilitatea Loresing care e un fel de Indentify Item.
Clericul in Hero's Journey este implementat diferit decat in celelalte jocuri el nemaifiind clasa care se bazeaza numai pe healing. El aici devine un fel de paladin cu acces la abilitati din clasele: Mercy Ground (pentru ressurection, mass ressurection), Sanctuary (locuri de odihna in siguranta), Castigate (blesteme) si Smite (pentru cei care nu vor sa stea morti).
Healerul ia are un rol foarte important aici datorita faptului ca e singura clasa care vindeca, iar in MMORPG-uri un healer nu strica niciodata. Au si ei acces la abilitatea de Ressurection dar intr-o masura mai redusa decat cea de la cleric, Martyr (ia din viata healerului si o transfera cuiva din party), Zone of Recovery (o zona unde viata tuturor celor aliati se regenereaza mai repede), Anti-Triage (un fel de bless care ucide creaturi de nivel mic pe o anumita arie, dar le vindeca pe cel de nivel mare).
Wizardul face ce facea pana acuma in orice alt joc fantasy si anume se foloseste de elementele naturii sa casteze magii puternice si sa-si distruga inamicii. Nu sunt prea multe lucruri de spus despre ei doar ca intr-un party ce se respecta ar trebui sa exista macar un wizard.
Necromacerul este o clasa foarte asemanatoare cu wizardul numai ca magiile sale se bazeaza pe death/decay. Poate sumona cadavre si diferiti monstrii sa isi rapuna inamicii. In ansamblu este o clasa destul de cautata, mai ales ca are abilitatea Corpse Bomb. Pentru cei care au mai jucat Diablo II stiu ce inseamna asta.
Rangerul este o clasa orientate numai pe lupta, cu arcu cu sabia nu conteaza el lupta la fel de bine si eficient. Abilitatile din timpul luptei sunt intradevar spectaculoase: rafala de sageti, dezarmare oponent sau imobilizare oponent. Ca optiune aditionala mai poate summona in ajutor o creatura care il va urma peste tot.
Warriorul nu cred ca mai merita o introducere pentru ca e prezent in orice alt joc care are un element minor de RPG. Se bazeaza numai pe lupta corp la corp si e tancul din joc. Unele din abilitatile mai speciale ale sale sunt Charge (Diablo din nou), Cyclone sau Gut Punch (impreuna cu Cycolne scade din endurance-ul adversarului).
Gearknight reprezinta un caracter foarte complex din punct de vedere al gameplay-ului. El este cel care intr-un party va atrage inamicii sa il atace pe el prin diferitele lui skill-uri de diversiune si care va absorbi marea parte din damage. Asta nu inseamna ca are o viata enroma ci abilitatile de aparare ale sale sau transformat intr-o adevarata arta, fiind capabil sa se fereasca de cele mai puternice lovituri. Abilitatea lui de atac de la distanta e folosita tot pentru distragerea inamicilor.
Rogue este clasa bazata pe transplantul de organe adica intr-un cuvant backstab. Se foloseste de shadow magics si diferite tipuri de otravuri pentru a-si atinge scopul. Foarte util la dezarmat capcane, deschis usi sau chest-uri. Nu trebuie sa lipseasca dintr-un party bine organizat si pus la punct.
Jocul va aparea in a doua jumatate a anului 2006 si s-a anuntat a avea o plata lunara, nespecificata inca. Oricum pentru un astfel de joc era si normal o plata lunara. Sa speram ca va revolutiona intradevar macar o parte din ceea ce sunt MMORPG-urile din ziua de astazi.
Ceve inedit este ca cineva se gandeste si la roleplay cand creeaza un MMORPG de aceasta amploare. Vreau sa spun ca au implementat un sistem de interactiune cu mediul mult mai apropiat de cel al RPG-urilor propriuzise. Adica un quest poate fi rezolvat pe mai multe cai, iar acest lucru va influenta evolutia personajului. Spre exemplu ca sa ajuti un sat sa scape de amenintarea orcilor care tocmai si-au facut tabara in apropiere poti sa te duci peste orci si sa-i omori in stilul old fashion, prin inducerea lor in eroare sau pur si simplu poti distruge podul pe care trec orcii ca sa ajunga in sat.
Jocul va aparea in a doua jumatate a anului 2006 si s-a anuntat a avea o plata lunara, nespecificata inca. Oricum pentru un astfel de joc era si normal o plata lunara. Sa speram ca va revolutiona intradevar macar o parte din ceea ce sunt MMORPG-urile din ziua de astazi.