Rising Force Online
Codemasters s-au hotarat sa intre si ei pe piata MMORPG-urilor cu Rising Force Online si Archlord. Aici va voi prezenta doar Rising Force Online, un joc care se aude a fi cel mai asteptat MMORPG al anului 2006. Cu toate ca data de lansare este foarte foarte aproape, adica in cursul acestei saptamani el este deja jucat de 1 milion de oameni in estul indepartat.
Jocul este concentrat in jurul a trei factiuni: Accretians, Bellato si Corites. Accretians sunt cyborgi mecanici care nu au acces la magie, Corites au abandnat total tehnologia si se concentreaza numai pe magie, iar Bellato folosesc atat tehnologia cat si magia (cam ceva in gen Arcanum).
Fiecare clasa are abilitatile ei unice. De exemplu Accretians au acces la tehnologia de asediu, deci un singur jucator poate fi un adevarat chin pentru inamicii sai. Bellato au acces la mecanisme gen MAU, iar Corites au abilitatea de a chema in ajutor diferite creaturi prin puterea magiei. O mare parte din joc vei face cam ce faceati si in Diablo adica omori inamici diferiti, aduni bani, item-uri si castigi experienta, iti faci nivelul, iti cresti skill-urile si status-urile si te muti intr-o zona cu inamici mai puternici. Pana in level 30 toate caracterele indiferent de clasa vor avea aceleasi abilitati anuland varietatea. Mai apar si quest-uri de genul sa aduci un obiect anume, iar tu trebuie sa omori monstrii in speranta ca unul din ei va scapa acel obiect pe jos. Reward-ul completarii unui quest este instant. Mai tarziu in joc lucrurile se schimba, jucatorul avand acum acces la abilitatile specifice clasei sale. Jocul nu are implementata o clasa de Healeri, vindecarea realizandu-se doar prin consumarea de potiuni.
Rising Force incurajeaza AFK (Away From Keyboard) pentru activitatile non-combat, spre exemplu mineritul. Poti obtine o bucata de metal dupa 60 de secunde de minerit, dar pentru crearea unui item iti trebuie mai multe bucati, asa ca jucatorul poate pleca de la calculator si sa isi lase caracterul sa stea in mina si sa lucreze cate ore vrea. La intoarcere se va folosi de tot metalul minerit sa isi creeze ce arme doreste. PvP-ul este cam ciudat si se rezuma la distrugerea chip-ului celeilalte echipe inainte ca ea sa distruga chip-ul tau. Pot participa caractere de level mai mare de 25 care sunt si singurele care pot distruge chip-ul inamic, dar pot participa, presupun pe post de "carne de tun" si caractere mai mici in nivel.
Din punct de vedere grafic jocul arata foarte bine, rasele deosebindu-se intre ele, iar generarea caracterului ofera o flexibilitate mare din punct de vedere al aspectului. De fapt jocul are o tenta de anime atat in grafica cat si in story. Jocul mai trebuie slefuit, dar totusi si asa cum este garanteaza o oarecare distractie. Sa speram ca in viitorul apropiat unele probleme ale jocului, cum ar fi lipsa varietatii pana la level 30, sa fie corectate.