Tabula Rasa
Tabula Rasa un MMORPG de la NCsoft, anuntat tocmai din anul 2004 isi va face aparitia anul acesta in luna iulie. NCsoft urmareste sa aduca noutati pe piata MMORPG-urilor cu acest titlu.
Povestea jocului are ca subiect inlocuirea rasei umane de pe Pamant de catre o rasa antagonista denumita Bain. Se pare ca acesti Baini transforma oamenii in sclavii lor sub forma unor masinarii de tip drone. Jocul incepe cum jucatorul, inarmat pana in dinti, trebuie sa participe la un raid asupra unei laborator, Pravis Research Facility, unde aveau loc cele mentionate mai sus. Prima ta misiune este ca in urma raidului sa distrugi unitatea centrala a laboratorului, o masinarie imensa care scoate pe banda rulanta drone umane. Inainte sa intrii in misiunea propriuzisa, esti detectat de Baini care incep sa cada din Dropship-uri.
Conceptul de respawn in Tabula Rasa e putin schimbat de cel din MMORPG-urile deja existente si anume, dupa curatarea unei zone intregi cum ar fi un laborator, fortareata sau altceva inamicii nu vor mai reaparea in acele locuri, doar daca in apropiere sunt waypoint-uri si dropship-uri.
Interfata de control al jocului este asemanatoare cu cea a unui shooter. Ecranul nu e plin de skill-uri si tot felul de icon-uri, NCsoft dorind ca jucatorul sa se concetreze pe actiunea din fata lui si sa nu-i zboare ochii aiurea. Sistemul de arme din Tabula Rasa e destul de impresionant, jucatorul avand acces atat la arme de foc cat si la atacuri magice si atribute speciale. NCsoft a denumit aceste abilitati magice "Logos" si reprezinta puteri mentale ce evolueaza odata cu luptele la care participi si cu experienta acumulata. Apoi aceste Logos-uri pot fi utilizate pentru cresterea capabilitatilor defensive sau ofensive, atat a jucatorului cat si a aliatilor sai.
Modul in care este creat sistemul de clase este si el putin diferit de celelalte MMORPG-uri prin faptul ca, in joc, pana la nivelul 10 toti jucatorii vor avea gradul de "Recruit", urmand ca dupa level 10 acestia sa isi aleaga o anumita clasa. NCsoft asigura jucatorii ca vor sti cu siguranta ce vor sa aleaga cand vor ajunge la acel level 10, evitand caracterele ce devin plictisitoare pe parcurul jocului sau mult sub media celorlalte din punct de vedere al utilitatii. Dar jocul nu limiteaza evolutia caracterului doar la o singura clasa ci ii ofera la level 25 optiunea sa isi aleaga o clasa secundara, avand astfel acces la un numar mai mare de Logos. Tot ce ai invatat in pielea primei clase va ramane invatat si vor fi imbunatatite cu ajutorul abilitatilor capatate in urma alegerii celei de-a doua clase, rezultand astfel combinatii imbatabile.
Din punct de vedere grafic, pentru un MMORPG grafica e de ultima ora, harti mari, texturi la rezolutie mare, arata ca un FPS mai degraba decat un MMORPG. Si gameplay-ul e apropiat de cel al unui FPS, spre exemplu viata inamicului apare deasupra capului sau, iar diferite obiecte si arme se iau mergand peste ele. NCsoft anunta jucatorii ca va exista si un sistem de crafting in joc prin care impatitmitii upgrade-urilor vor putea sa isi creeze echipament imbunatatit sau sa si-l repare pe cel existent.
Viteza jocului este relativ rapida, iar deplasarea intre zone e facilitata de existenta waypoint-urilor. Cand mori nu pierzi nimic din inventar si nici penalizari pe termen lung, posibil echipamentul de pe tine sa fie un pic stricat, dar nimic grav, lucru ce te ajuta sa te intorci la actiune cat mai repede. Jocul va avea inclus si modul de PvP. Momentan jocul se afla in stadiul de "closed testing", iar NCsoft asigura fanii ca va aparea anul acesta.