Stiri / acum 18 ani

The Elder Scrolls IV - Oblivion

Spre deosebire de o groaza de alte jocuri Bethesda a reusit totusi sa isi faca un numar impresionant de fani inca de la seria The Elder Scrolls 2 - Daggerfall. Dupa ce au jucat ca maniacii acel joc cu grafica de DOS si de o imensitate a universului jocului peste puterea de imaginatie a unora, Bethesda a mai aruncat o bomba care avea sa explodeze mai tare ca prima.

Morrowind a fost partea a 3-a a seriei de mare succes, iar aceasta a avut asa de mare succes incat i s-au mai atasat vreo 2 add-onuri oficiale cele 100 de mii de add-onuri create de fanii din intreaga lume. Si lumea acestei serii era imensa si aici faceai quest-uri gen posta romana, dar oamenilor le-a placut, au jucat, au rejucat si tot asa. Cei de la Bethesda s-au gandit sa mai scoata o bomba si din cate se vede acestia vor lansa o nucleara cat toate zilele. Din ce forfota se face acum de la anuntarea jocului,The Elder Scrolls IV - Oblivion, va imaginati care o sa fie jocul anului nu? Eu da!

Actiunea are loc in taramul Tamriel in capitala Imperiului Cyrodill. Pe scurt ea suna cam asa: fiul imparatului Uriel a disparut si portile Oblivion-ului, varianta cu draci a Tamriel-ului, au fost deschise servind ca o poarta pentru Daedra sa se reintoarca si sa inceapa sa terorizeze tot ce misca. Tu incepi actiunea din inchisoarea castelului si esti foarte repede abordat de imparat si de gorilele lui (bodyguarzi) , din guilda Blades cand incercau sa fuga disperati din palat.In fuga trecand pe langa celula ta imparatul te recunoaste ca fiind salvatorul din vis al Tamriel-ului si iti spune ca se va varsa mult sange pana ti se va incheia calatoria. Te elibereaza si de acolo esti pe cont propriu, in cautarea fiului pierdut si inchiderii portilor Oblivion-ului (piece of cake!).

Ceea ce va va lasa cu gura pana la pamant o groaza de lume va fi grafica care se aude a fi bestiala. S-a renuntat la peisajul din Morrowind si s-a trecut la unul mai in genul fantasy, cu dungeon-uri si paduri cat vezi cu ochii. Nivelul realismului e foarte ridicat, atat de ridicat incat padurea iti da senzatia de padure (Ooooo....). Asa per total sunt vreo 200 de dungeon-uri create manual si 9000 de obiecte, iar ca NPC-uri vreau sa spun ca expresia "cu tona" nu descrie prea bine ce vreau sa zic. Ceva super tare este noua implementare al AI-ului. Acum fiecare NPC e practic un jucator, in sensul ca poate sa fure, sa aleaga singur incotro sa mearga, sa te ajute in lupta, sa ajute inamicul in lupta si cate si mai cate. Asta da imbunatatire al unui RPG. Binenteles ca s-au pastrat si multe elemente din Morrowind, cum ar fi cresterea skill-urilor prin folosirea lor, sau schimbarea modului de a lovi prin actiunea tastelor.Clasa caracterului se va decide pe parcursul jocului in functie de actiunile tale, spre exemplu daca furi sau te furisezi iti alegi o clasa gen thief, daca dai cu bata in stanga si in dreapta, o clasa gen warrior. Exista si optiunea sa alegeti o clasa care doriti fara sa va treziti cu o clasa care nu doreati sa o alegeti.

Toate guildele din Morrowind sunt si in Oblivion cu o aditie, The Arena, in care te poti face Gladiator si poti castiga faima si bani. Datorita AI-ului avansat in functie de faima pe care o ai te vei trezi ba cu prieteni, ba cu dusmani. Binenteles ca vor fi in Oblivion si toate clasele de magie implementate si in Morrowind unele cu mici modificari, in bine va asigur eu. Controlul asupra personajului este mult mai bun acum datorita implementarii unor butoane shortcut care fac scenele de lupta mult mai fluide si usoare. Questurile vor fi mai putine ca in Morrowind, dar vor fi mai stufoase in sensul in care jucatorul se implica sufleteste in acel quest, nemaifiind doar o simpla misiune de genul "du-te si adu aia de acolo". Partea visata de fanii seriei este Construction Setul pentru Oblivion, acum mai usor de folosit si cu mai multe optiuni. Asta DA RPG!