Stiri / acum 17 ani

Two Worlds

Zuxxez si Reality Pump s-au hotarat sa lanseze anul acesta, pentru fanii de RPG-uri din intreaga lume un pachet de dileme morale intitulat Two Worlds. Actiunea e plasata intr-o lume unde oamenii si orcii se afla intr-o pace pe muchie de cutit. Niste mineri dwarfi au dat din senin peste un mormant in care se presupune ca isi doarme somnul cel de veci zeul orcilor, Azriaal. Azriaal a murit in lupta, iar orcii au fost nevoiti sa se retraga si sa incheie o pace rusinoasa cu oamenii. Acest lucru a iscat tensiuni in randul orcilor acestia vazand noua descoperire ca pe o relicva ce trebuie recuperata si protejata, iar cu ajutorul ei sa capete puterea pierduta pierduta secole in urma. In timpul acestei nebunii create de hoardele de orci, jucatorul ia controlul unui aventurier, singurul supravietuitor dintr-un grup de 4, incercand pe parcursul jocului sa isi dea seama cum sa procedeze in legatura cu ceea ce se intampla.

Aici intervine libera alegere, jucatorul avand libertatea sa aleaga de partea cui este, acest lucru avand un impact major asupra relatiilor cu alte factiuni si grupuri si in principal al firului epic al jocului. Chiar daca jocul se concentreaza asupra alegerilor facute, jucatorul are si sansa sa distruga hoarde de inamici. Lupta va avea loc automat, caracterul dand singur din sabie in inamici, jucatorul avand astfel posibilitatea sa se concentreze pe chestii mai interesante si tactice intr-o lupta. Magiile in Two Worlds pot fi create din diferite componente, ceea ce ofera un grad de personalizare jocului. Zuxxez are in agenda implementarea de animale de povara (cai, soparle etc.) in Two Worlds pentru a ajuta jucatorul sa se deplaseze mai repede. Vor fi si item-uri generate random, ceva gen Diablo pentru pasionatii de artefacte puternice.

Jocul e caracterizat de lupta, poveste si libertate. Lupta pentru ca asta va face in cele mai multe cazuri personajul, poveste pentru ca este una complexa, nelineara si cu questuri secundare logice si cu sens, libertate pentru ca jocul se schimba in functie de alegerile pe care le face jucatorul.

Jucatorul nu va fi o clasa anume, toate skill-urile din joc pot fi invatate de acesta. Jocul indeamna jucatorul sa fie membru a cat mai multor guilde pentru a capata cat mai multe skill-uri. Inscrierea la o guilda se face prin castigarea increderii membrilor ei, nu prin plata unei taxe de inscriere. Clasele apar in modul multiplayer ce poate suporta pana la 8 jucatori. Sunt 10 clase la numar si varietatea lor se intinde de la Mage, Necromancer pana la Knight si Barbarian. Daca nu vrei o clasa predefinita poti sa o creezi pe a ta, customizabila in totalitate. Avansarea caracterului se face pe nivele in stilul Diablo, ai atins pragul de experienta ti-a crescut nivelul oferindu-ti niste Statistic Points si Skill Points. Statistic Points se refera la Strength sau Magic crescandu-i caracterului viata sau numarul magiilor pe care le poate casta. Skill Points sunt mai putine si foarte importante in evolutia caracterului. Ele nu se vor obtine doar din experienta ci si din questuri indeplinite cu succes. Producatorii ne spun ca Two Worlds este un joc in care lupta joaca un rol important, dar nu va fi nicidecum un hack & slash. Luptele se vor a fi tactice, de partea simpla ocupandu-se caracterul, iar de cea complicata jucatorul.

Din punct de vedere al gameplay-ului se incearca obtinearea unei interfete simple de folosit ce include inventar si toate cele necasare unui RPG. Jocul se adreseaza gamerilor cu experienta in domeniu, dar incearca sa fie accesibil si celor mai putin experimentati. Jocul are la baza o combinatie ciudata de ingrediente, dar rezultatul arata a ceva ce merita atentia noastra, asa ca sa fim pe faza.